هومیوپاتی Homeopathy

یا همسان درمانی در واقع یک روش کل نگر هست که در واقع به بدن بعنوان یک کل می اندیشد و انرا بدین صورت واشکافی میکند. در این روش همانند بسیاری از رویکرد های کل نگر یک علامت یا یک نشانه تنها نشاندهنده یک اختلال وسیع تر در کل بدن میباشد که معمولا در مصاحبه های متعدد که درمانگر با مراجعه کننده خود دارد به نقشه دقیق درمان دست پیدا میکند و در این زمان با تک دارویی که به وی تجویز میکند معمولا بیش از نیمی از علائم بطور نسبی فروکش میکنند . در این روش از قانون مشابهت استفاده میگردد به این معنا که هر ماده که بتواند در بدن سالم (تقریبا سالم) علائمی ایجاد کند میتواند در فرد مبتلا به همان علائم بهبودی ایجاد کند . البته این تعریف یک تعریف کلی می باشد اما برای درک عملکرد هومیوپاتی بسیار مهم و لازم.

این رشته بطور علمی توسط پزشک و دانشمند آلمانی بنام هانمن حدود دویست سال پیش ساخته شد و تا امروز که در بسیاری از کشورها بعنوان دانش پزشکی مکمل یا جایگزین پذیرفته شده و تایید FDA  را هم به خود اختصاص داده است.

 

 

داروها یا رمدی های در این روش کاملا از طبیعت گرفته شده است . گیاهان حدود 70 درصد داروها را تشکیل میدهند و مواد معدنی حدود 25 درصد و 5 درصد بقیه از حیوانات گرفته می شود . همه اینها بروش خاصی رقیق میگردند و به مقدار بسیار ناچیز بر روی گرانول هایی که از قند شیر درست شده اند اضافه میگردد. داروهای هومیوپاتی به دو صورت محلول و گرانول در دسترس هستند.

بسیاری از اتفاقات اطراف ما که با آن مواجه هستیم در زمانهای خاص میتوانند کشنده باشند. مثلا شیر خوار یا نوزادی که مادرش بعد از مدتی برای رفتن به محل کار خود او را رها میکند یا به کسی میسپاردش ؛ برای این کودک این اتفاق یعنی رها شدگی و هضم این ماجرا برای او غیر ممکن است این حادثه بمرور میتواند بیماری های مختلفی را در فرد ایجاد کند که معمولا تشخیص اینکه هر بیماری منشا در کدام اتفاق مراجعه کننده دارد یا مربوط به کدام بیماری ویروسی یا عفونی او و در چه زمانی دارد بر عهده درمانگر هومیوپات فرد می باشد.

تنها سعی شد نمایی کلی و در عین حال قابل درک برای شما خواننده گرامی از هومیوپاتی ارائه گردید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *